Tuesday 24 January 2012

"OH BOLA..OWHHHH DUIT"


Assalamualaikum dan selamat tahun naga bg yg berbangsa tionghua...bola...judi bola..rasuah bola satu lagi gejala agak kurang sehat dalam arena bola sepak kita...walau pun aku bukan kaki bola tapi bab ni memang aku tak gemar sungguh..terjadi lak dalam negeri aku..muar..pehhh satu tamparan berdesing rasa ditelinga aku.
nasib baiknya pelakunya bukan pemain2 muar..Kepada pihak SPRM buatlah siasatan sedalam2nya..jika ada bukti kukuh dakwa la..kalau tak berapa nak kukuh tu cepat2 la bersihkan nama n maruah yg di syaki terlibat..semua tu masa depan pemain2..walaupun tak bersalah pandangan serong tetap ada di kalangan masyarakat malaysia kita..Hmm klu ada siasatan mesti ada lapurankan?aku harap SPRM bersikap adil..jika segala tuduhan terlepas..pada pemberi maklumat tu kena la diambil tindakan sama..salah tu melemparkan tuduhan palsu...pada yg kena tuduh pula..ketahuilah nak anda jika terlepas dari tuduhan ini..amik tau sapa yg buat tuduhan palsu tu..kasi saman la...tapi klu memang ada unsur rasuah,anda memang layak di hukum..musnahlah karier anda semua..bak kata orang tua.."sesal dahulu pendapatan"..."fikir dahulu" dan "toleh kiri n kanan"...pada semua yg di luar sana jadikan ini sebagai satu sempadan dan pengajaran..dalam apa bidang kita sekali pun.."JAUHILAH RASUAH" sebab ia perosak diri dan negara..PEACE YOWW

1 comment:

  1. Sekarang musim rasuah..sana rasuah sini rasuah..dari org kecik hingga la ke orang besar semua kena rasuah...lepas siasat dapati tidak bersalah mula la pulak isu saman menyaman..

    ReplyDelete

terima kasih kerana tinggalkan komen anda :)