Monday 30 January 2012

"HUKUM DAN KENA HUKUM"


Assalamulaikum kepada yg sudi menbaca aku membebel... fuhh lama gak tak update maklum la keadaan keje aku tidak mengizinkan aku mengupdate blog aku..bersawang gak la sikit..Ada korang baca muka depan Harian Metro 30/1/2012...Ini lah padah klu meletak hukuman ditangan sendiri..aku tau betapa amarahnya si suami bila dapat tau si isteri menjalingkan hubungan sulit dgn laki2 lain...Jika baru syak wasangka tak perlu la bertindak tekad sejauh ini bukan kah baru syak..walaupun sudah nyata ada saluran yg boleh di gunakan..Aku faham mungkin si suami ego @ nak tunjuk kuat konon...nak tunjuk samseng...pailang...ye lah dia ada ramai geng konon...tak mau dikata dayus..klu takut dikata dayus hak talak kan di tangan suami..gunakan sebaik2 dengan difikir sebaik2nya...apa risiko jika talak di gugur..bukan men kerat..men potong...yg dah kena potong tu dah tentulah anda jadikan dia OKU sekarang...apa anda fikir anda terlepas hukuman?...apa anda fikir tindakan anda itu terlepas dari hukuman?....yg baik hati kononnya panas hati sama pun rela membantu..amik ko..silap2 hukuman yg lebih berat di kenakan sbb bersubahat sama..So..cuba fikir agak2 sekarang sapa yg di kenakan hukuman dunia?...yg disyak kekasih isteri @ suami n the gang yg dah mengOKUkan org yg baru disyak kekasih isteri?..Pada para suami yg mengsyaki isteri anda..bertindaklah secara matang bukan mengikut perasaan..berlandaskan lah hukum "munakhahat"...minta nasehat dari pejabat kadhi terlebih dahulu...PEACE YOWW

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana tinggalkan komen anda :)