Monday 2 January 2012

"CRITIC IS ART"


Assalamualaikum pada para bloger dan pembaca senyap...alhamdulillah ari ni hari kedua kita di tahun 2012 dan masih bernafas di bumi Allah ini..Korang mesti perasan apa yg dah jadi baru-baru ni di dunia hiburan Malaysia.."Bekas pengkritik VS Pengkritik" korang faham aku rasa..Sekali tengok dia orang ni macam la budak-budak yg tak mumaiiz lagi..Bagi aku Maharaja Lawak Mega bukan 1 reality show..sebb dia orang semua tu dah mmg artis..dah biasa dgn dunia kutuk2...gossip...haaa...npk tak bezanya...Pada bekas pengkritik tu adakah anda semua masih igt semasa dia menjadi pengritik tetap  pada 1 rancangan reality?...ingat kan..Pedas...Kejam...Sesedap rasa nak hentam..penah tak budak2 tu komplen?...tak penah kan..sbb depa baru nak jadi artis..kena telan walau pahit sampai nanes pun ada...dia pencen jadi pengkritik...jadi tenaga pengajar pulak dahhh...pemerhatian aku..masa ni dia tak leh terima bila pelajar dikritik di bahagian persembahan..hmmm pelik dulu pun dia pengkritik persembahan..Apa kes ni???...panaz ke beb?..jeng3..di jemput lak sebagai peserta..aduiii istihar perang lak ngn "DCM" lak...DCM wa respec sama lu..ko jujur...apa yg ko rasa tak lawak ..abis idea...merapu2 yg dia kata tu...."MEMEY" aku setuju..dia dah terdesak kehabisan idea..."OVER KOMPIDEN" kata org jawa..Pada "AAR" terima la segala kritikan ngn hati terbuka...anda juga penah berbuat begitu..tunjuk la yg positif...tahniah juga wat "AAR" kerana menyahut cabaran tuk bertanding...so skg ko dah npk kat mana level ko kan?..Kami penonton di Mesia mau yg terbaik je...anggap la bukan rezeki...adat pertandingan ada kalah n menang..buang yg keroh..ambil yg jernih..kan elok cam tu...Moralnya bicara aku rini..Jangan kita sangka seseorang yg baik ngn kita...rapat ngn kita...tak kira la walau saudara kita sekali pun...1 ari pasti depa mengkritik kita..ingat lah jika kita tak buat silap takde sapa nk kritik kita tapi kalu silap tak di kritik kita akan jadi alpa dan besar kapla...Aku susun 10 jari mohon ampun dah maaf sekira aku silap berbicara kali ini...jaybeeeeeeee...PEACE YOWW




No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana tinggalkan komen anda :)