Wednesday 7 December 2011

APABILA "KITA" DI SAYANGI

Assalamualaikum para pembaca..ari ni bukan aku buang tabiat..mesti korang kata "amboiii jiwang tajuk?"..Yang sebenarnya ini  tajuk khutbah jumaat yg aku dengar di salah satu masjid di pengkalan tentera di Port Dickson pada 02/12/2011 yang lepas .Pak Imam tu ada kata tak sempurna iman sesorang sebelum mereka di uji..haaa jangan ingat dah di uji makna sempurna kekadang di uji sebab nk bagi kita sedar..ada pulak yg di uji sebab atas kerosakan yg telah dibuat ada pulak di uji sebab nak di ukur tahap bersyukur kita padaNya..bukan melayu je mudah lupa malah semua makhluk ciptaanNya..Apa yang aku faham la..korang aku tak tau lain manusia lain pendapatnya atau kefahamannya..Allah sayang semua ciptanya sebab tu di uji tak kira apa pegangan hidup mereka..kita diuji semata2 untuk menyedarkan kita semua bertapa kita semua sekarang sudah terlalu jauh lalai..melakukan banyak kemusnahan..aku rasa Dia nak kita semua kembali ke pangkal jalan pada agama masing2...lebih2 lagi pada yg beragama islam tentu kita lebih peka dalam hal ni bukan...apa dia??????..itu lah amaran dari Nya...tanda2 Hari Qiamat makin hampir..Korang tengok dalam masa2 suntuk ni pun Dia masih sayang umat Nya..persoalannya...ada kah kita cintakan Allah?..renung2kan lah sahabat..Bicara aku kali ni kalau ada yang tidak boleh terima aku mohon berjuta2 maaf..aku bukan khalifah terpilih bukan imam..tapi aku hanya "Tukang Bicara"...wallahualam..

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana tinggalkan komen anda :)