Sunday 22 April 2012

"PTPTN....JOM KITA FIKIR SEJENAK"


Assalamualaikum dan selamat pagi..Salah satu isu besar negara kita kini adalah isu desakan pemansuhan 4.3 bilion pinjaman PTPTN..Hal ini pun jadi nak dipolitikkan sesetengah pihak yang anti kerajaan..Untuk apa di isukan hal ini?..nak beri perhatian pada graduan2 yg sudah meminjam?..pulangannya adalah dalam bentuk sokongan..undian di PRU 13 yg bakal menjelma..Aku nk story la sikit dul zaman2 aku study tak de pinjaman2 ni..bayangkan betapa susah anak2 melayu hendak melanjutkan pelajaran...kemudahan sekarang seiring dgn IPTS yg wujud cam cendawan lepas hujan..bukan semua yg pegi ke IPTS tu bijak2 belaka...tapi saja konon malu..ye malu ngn result yg tak berapa boleh ke IPTA..tapi aku ucap syabas sebab semangat untuk maju dan bersaing tu wujud..Maaf cakap la mungkin 100% pelajar melayu yg dah grad@masih di IPTA@IPTS meminjam PTPTN..Sudah menjadi adat orang melayu semua mahu percuma..disuap..agaknya mungkin 1 hari nanti hendak kahwin pun mintak kerajaan yg tanggung..Jika sudah meminjam tu wajib la di bayar..bagi yang sudah meminjam aku tau inilah masa yg sesuai tukorang berjuang bersama dia yg mencadangkan semua ini.."untung sabut timbul" ye tak?..jangan lah jadi seperti "kacang yang lupakn kulit"..Agenda ini di timbulkan pembangkang...bolehkah pihak pembangkang menangani jika memerintah malaysia?..Ini semua mainan minda dia orang kepada orang yg suka "menangguk dia air yg keruh"..Perihatin la konon..Sebagai contoh aku bagi 2 negeri saja dia bawah pembangkang untuk korang2 pikir..Selangor dan Pulau Pinang saja cukup...jika pehak pembangkang ni betul2 perihatin dan banyak sumber RM..mengapa tidak dimansuhkan sahaja cukai tanah dan pintu di 2 negeri jajahan pembangkang sekarang?..cuba fikir kenapa?..mansuhkanlah semua itu..kalau tak pun buatlah agenda pehak2 bank patut memansuhkan jumlah hutang rakyak malaysia ni..agak2 hendak@tidak depa2 wujudkan agenda ini...FIKIRLAH..setakat hutang PTPTN tu berapa billion sangat..tidak cukup perihatin pada aku...Disini aku cabar kamu wahai pembangkang untuk timbulkan isu ini pulak..Jayyy Beeee.."PEACE YOWW"

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana tinggalkan komen anda :)