Monday 25 June 2012

"YES SIR..YES TUAN"


Assalamualaikum dan selamat sejahtera...Bila terbaca berita diatas..sekonyong-konyong aku teringat kembali kes di Sauk (Bukit Jenalik)..Senarionya agak sama cuma modesperandi agak berbeza sedikit..Tapi apayang hendak aku perkatakan disini adalah sistem kawalan pengkalan yang agak @ mungkin terlalu longgar..adakah pengawal pada hari kejadian lalai @ badi bila lihat paku dibahu dan mulalah terkeluar "yes sir"..Sikap sebegini tidak sepatutnya ada pada seorang anggota tentera,yang mana setahu aku pengkalan-pengkalan tentera bukan mudah untuk di masuki...apa yang nak di takutkan pada pangkat di bahu..bukan kah anda sedang menjalankan tugas?....Satu hal lagi yang menbuat aku rasa agak pelik,kenapa setiap kejadian sebegini kerap kali berlaku di pengkalan tentera sahaja..Baiklah di sini aku haendak membantu pegawai risik yang menyiasat..Kenapa senjata palsu itu di bawa masuk?...sudah pasti senjata palsu itu akan menggantikan tempat senjata yang sebenar agar tidak sedar@ketara senjata sebenar sudah hilang...maka...jika diamati ianya sudah tentu ada "orang dalam" yang bersekongkol..."line clear"..bak kata orang Penang...Jika sebilangan senjata dapat dibawa keluar maka gempar lagilah negara kita..,dan menjadi satu lagi "agenda" kepada parti-parti pembangkang..jay beee "peace yowwwwwwwww"

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana tinggalkan komen anda :)