Sunday 11 March 2012

"MARI KITA RENUNGKAN"


Assalamualaikum n salam sejahtera..aku rasa kita selalu terdengar @ ada dikalangan kita @ ahli kelurga yg dikatakan terkena buatan orang iaitu "SANTAU"..apa pendapat korang akan hal ini?..aku tertarik bila membaca satu artikel di akhbar tempatan ni yg para doktor2 & saintis2 di dunia seolah2 menidakkan kewujudan alam ghaib..ganguan jin @ yg sewaktu dengannya..aku amik sikit je lah ea kang banyak2 kena saman juta2 lak ekekekek..seblom tu aku nak ingatkan kat para doktor n saintis..dalam al-quran pun ada di sebut akan benar kewujudan syaitan..jin..dan kenapa serta tujuan depa2 di wujudkan tak lain & tak bukan untuk mengoda..menyesatkan anak adam..ya aku setuju hantu itu tidak wujud..yg wujud hantu kak limah saja sebb berjaya di filemkan & dapat box office kat malaysia..mari kita sama2 fikirkan dan buat rumusan punca2 yg telah di simpulkan oleh para saintis2 sedunia ini......

PUNCA:
1. mempunyai keturunan yg sakit mental
2. mempunyai sejarah sakit mental
3. melahirkan anak
4. komplikasi ketika hamil
5. komplikasi ketika melahirkan
6. masalah sosial.

Pada pendapat aku semua punca tu yang dapat di kesan di sebbkan dia npk cuba tengok yg ke 6..aku rasa itu punca segala punca yg di simpulkan oleh para saintis..so jeng3 camner pulak jika seorang pesakit datang ke klinik @ hospital balik hampa begitu sahaja bila di beritahu dia sehat,tidak sakit senang cerita sakit tak dapat di kesan oleh perubatan moden...sedangkan dia rasa dirinya sakit..hmmm sehat tapi perut busung...muntah darah..boleh ke para doktor n saintis wat penjelasan dalam hal ini?..bukan apa sbb aku pernah alami bagaimana rasa ibuku meninggal kerana santau..hostpital kerajaan @ swasta semua kata ibuku sehat..dan akhirnya meninggal..keterlaluan moden mungkin menbutakan para saintis n doktor dalam ilmu alam ghaib..please jgn nafikan kewujudan yg telah sedia ada..kajilah...ok lah korang buat la kesimpulan korang..jbee "peace yoww"

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana tinggalkan komen anda :)