Tuesday 20 March 2012

"CULIK SANA KIDNAP SINI"


Salam sejahtera buat semua pembaca..Pagi Isnin ini kita sekali lagi digemparkan dengan berita penculikan seorang kanak2 perempuan berusia 13 tahun yang hanya ke kedai untuk membeli "topup" bersama 2 adiknya dimana jarak tak sampai 100m dari rumah...kejadian berlaku di Kuantan Pahang.Tidak selamat lagikah persekitan tempat kita sekarang agaknya..Belum reda kes adik "Dirang"..timbul pula yg baru..adakah bermotifkan dendam juga@ada agenda lain di sebalik penculikan..

Tapi bukan ini yang hendak aku  bicarakan sebb apa?...kes lalai..terlalu beri kepercayaan dan selalu sangka air yang tenang tiada buaya...maka mengundang kepada penculikan...anda pernah terbacakan diculik di hadapan rumah?..ini pun bukan hendak aku bicarakan..

Pagi ini salah satu stesen radio tempatan telah membuka talian pada pendengar untuk memberi pendapat pada kes terbaru ini...Dari dalam kereta semasa perjalanan ke pejabat...aku rasa sedih..terkilan dengan komen2 yang diberi..Rata2 menyalahkan pihak berkuasa...Yang paling aku rasa tak patut ada la 1 "akak" ni terang2 menyalahkan pihak polis kerana gagal menjalankan tugasnya...Aku rasa akak ni kurang didedahkan dengan info..selalu menuding jari meletak salah pada orang lain..tahukah anda semua berapa nisbah 1 anggota polis kepada penduduk?..meh aku nak bgtau kat korang 1 anggota Polis : 200 orang penduduk..cubalah bayangkan mereka hanya ada 2 kaki..2 tangan..2 mata..2 telinga..sedangkan kita termasuk la "akak" tadi anak yg tak seberapat pun tak semua kita dapat jaga @ bagi perhatian ini kan pula 200 orang...Disini aku nak tanya kat "akak" tu..berapa ramai pulak orang awam yg sanggup tampil kehadapan untuk menjadi saksi?...beri keterangan...beri maklumat pada Polis?..boleh dikirakan..why not guna "Aduan Rakyat" untuk memberi maklumat..jangan la balik2 longkang sumbat...salur najis tak diurus...terbuka tak minda korang nak guna segmen tu?..glemer jemah oii dapat masuk tv..tak nak ker?..Rakan Cop pun ada gunalah berjuta2 ringgit dah dibelanjakan untk rakyat bersama membenteras jenayah..tapi apa hasilnya?..wahai "akak" yg petah menuding jari sedarkah anda komen anda telah menguris hati ratus ribu anggota Polis termasuk lah yg sudah bersara..Sama2 lah kita jalankan tanggungjawap kita sebagai warganegara yang benci "Jenayah"...fikirkan..Jay Bee....PEACE YOWW

1 comment:

  1. Yup!! Pelik sgt.. Suka slhkn org lain.. Tpi xnmpk kesilapn sendri.. Pape yg jadi skrg ni slh diri sndri.. Slh ank tu..sbb wat hal memalukan..salah mak ayh coz terlmpau mnjekan ank.. tak amik berat ttg mereka..

    ReplyDelete

terima kasih kerana tinggalkan komen anda :)